periergi

λένε ότι η περιέργεια σκότωσε την γάτα εσείς τι λέτε?


    Βιταμίνες.........

    Μοιραστείτε

    periergi
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 284
    Ηλικία : 42
    Τόπος : ηρακλειο κρητη
    Reputation : 0
    Points : 41
    Registration date : 11/08/2008

    Βιταμίνες.........

    Δημοσίευση από periergi Την / Το Παρ Οκτ 17, 2008 8:39 pm

    Βιταμίνη Α
    Η βιταμίνη Α (ρετινόλη) είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία της όρασης. Ιδιαίτερα είναι σημαντική για την όραση κατά τη νύκτα. Η βιταμίνη Α είναι επίσης απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος ενώ βοηθά στον μεταβολισμό και την ανάπτυξη των κυττάρων. 'Έλλειψη της βιταμίνης Α μπορεί να προκαλέσει διαταραχή στην όραση και δερματικές παθήσεις.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη Α:
    Κρέας, ψάρι, αυγά, γάλα, συκώτι, μαρούλι, τυρί, βούτυρο, μουρουνέλαιο, σπανάκι, καρότα (υψηλό ποσοστό), ντομάτες.

    Οι υπερβολικές δόσεις βιταμίνης Α μπορούν να προκαλέσουν τοξικότητα στον οργανισμό και βλάβη στο συκώτι.

    Βιταμίνη Β1
    Η βιταμίνη Β1 (θειαμίνη) βοηθάει τον μεταβολισμό των υδατανθράκων ενώ είναι απαραίτητη για την καλή κατάσταση των νεύρων. Η έλλειψη της προκαλεί ανορεξία, δυσκοιλιότητα, αδυναμία και διαταραχή του μεταβολισμού των υδατανθράκων. Σε μεγάλες δόσεις είναι τοξική.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β1:
    Γάλα, αυγά, συκώτι, όσπρια, δημητριακά, μαύρο ψωμί.

    Βιταμίνη Β6
    Η βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη), είναι αναγκαία για τις κυτταρικές λειτουργίες και το νευρολογικό σύστημα. Η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, νευροπάθεια και κατάθλιψη.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β6:
    Ψάρια, κρέας πουλερικών, σόγια, δημητριακά, μπιζέλια, ξηροί καρποί, μπανάνες.

    Βιταμίνη Β12
    Η βιταμίνη Β12 είναι αναγκαία για το αιμοποιητικό και το νευρικό σύστημα. Είναι συστατικό πολλών ενζύμων και είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Ελλείψεις μπορούν να προκληθούν λόγω κακής διατροφής και εξ' αιτίας κακής απορρόφησης που προκαλείται από στομαχικές ή εντερικές ασθένειες.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β12:
    Ψάρια, κρέας, πουλερικά, αυγά, γαλακτοκομικά.

    Βιταμίνη C
    Η βιταμίνη C ανήκει στην κατηγορία των αντι- οξειδωτικών ουσιών. Συμβάλλει στην καλή κατάσταση των αιμοφόρων αγγείων, προστατεύει τον οργανισμό από τις λοιμώξεις ενώ είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του σιδήρου, του ασβεστίου και του φωσφόρου. Έλλειψη της βιταμίνης C οδηγεί σε αιμορραγίες, αναιμία και παραμόρφωση των οστών.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη C:
    Πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ, φράουλες, καρπούζι, ντομάτες, πράσινα και κόκκινα πιπέρια, μπρόκολα.

    Βιταμίνη D (χολεκαλσιφερόλη)
    Η βιταμίνη D βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και των καταγμάτων. Eπίσης, είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου. Οι υπερβολικές δόσεις μπορούν να προκαλέσουν ψηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα και εναποθέσεις ασβεστίου στους ιστούς ενώ η έλλειψή της προκαλεί ραχιτισμό στα παιδιά και οστεοπόρωση στους μεγάλους.

    Τροφές που περιέχουν βιταμίνη D:
    Συκώτι, ψάρια, δημητριακά, αυγά, βούτυρο.

    Ο οργανισμός συνθέτει τη βιταμίνη D όταν εκτίθεται στο φως του ήλιου.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Κυρ Δεκ 04, 2016 10:13 am